càries en les dents de llet

Coneixes les greus conseqüències
de les càries en les
dents de llet?

Moltes persones, inclosos professionals de la salut, pensen que la cura de les dents de llet té poca importància perquè aquestes dents seran reemplaçades per les permanents. Res més lluny de la realitat. Les dents de llet són importantíssimes perquè el nen pugui mastegar i deglutir bé, per parlar correctament, per mantenir l’espai per als permanents i per desenvolupar una sana autoestima.
La càries és actualment la malaltia infecciosa crònica més freqüent en la infància que pot tenir greus repercussions en la salut general del bebè i el nen, com ara:
- Dolor intens.
- Hospitalitzacions i visites d’urgència.
- Disminució del desenvolupament físic.
- Disminució de la qualitat de vida en relació a la salut oral.
- Elevat cost de tractament.
Càries anteriors.
Fase I
Fase II
Fase III
Fase IV
Fase V
Fase VI

No obstant això, potser el factor més important per a la cura de les dents de llet sigui l’estreta relació que existeix entre les càries en les dents de llet i les càries en les permanents. És a dir, un nen amb càries en les dents de llet serà probablement un nen amb càries en les dents permanents i, per tant, un adult amb múltiples tractaments dentals, amb les conseqüències econòmiques, físiques, psicològiques i emocionals que això comporta.

La càries en les dents de llet avança molt ràpidament degut al fet que l’esmalt d’aquestes dents és més prim que el dels permanents i el nervi està més pròxim a la superfície. La primera etapa de la càries precoç sol ser l’aparició de taques blanques en l’esmalt de les dents anteriors superiors, generalment a la zona que voreja la geniva

En els bebès i nens petits, aquesta descalcificació progressa ràpidament cap a una cavitat, ocasionant dolor, dificultat per a menjar, pèrdues de dies d'escola, infeccions bucals, celulitis facials, visites d'urgència i hospitalitzacions, etc.

Taques blanques.
Els nostres consells sobre la càries precoç són: